Határtalanul - Könyves Kálmán nyomában / Pag
2016. július 4.hétfő

Hétfő reggelre eltűntek a felhők és ezer ágra sütött a nap. Így a strandozós napirend lépett érvénybe. A reggelit követően Markovics Józsefné az Országos Horvát Önkormányzat alelnöke megnyitotta a tábort. 10 órától 2 tanórában "csiszoltuk" a gyerekek horvát nyelvtudását. A tábor vezetőitől kaptunk segítséget. Ramóna néni, aki főiskolásként itt tölti a gyakorlatát csatlakozott népes csoportunkhoz. Ő tartja a lányoknak a nyelvi gyakorlatokat, illetve segít a gyerekekre vigyázni a strandon, kirándulásokon, megkönnyítve a csoport lelkes kísérő pedagógusának a munkáját.
Az ebéd és a "csendes" pihenő után lementünk a strandra. Jó honfoglalókként táboroztunk le a strand egyetlen árnyékos helyére, így aki nem pancsolt, azt egyből "megkértük" , hogy fáradjon a hűsre. A naptejeknek és az árnyéknak köszönhetően megúsztuk az első igazán strandos napot leégés nélkül.
Vacsora után buszra szálltunk és megnéztük Pag városát. A közös fagyizás után a gyerekek csoportosan kaptak szabadidőt, hogy bebarangolják a kis városkát. Hazaérkezés után nem sokkal villanyoltás következett. Este fél 12-re elcsendesedett minden szoba. Ha ez így megy tovább hétvégére már este 8-ra aludni fognak...
Kedden délelőtt irány Zadar, délután pedig újra a tenger.