2. nap - Tábor nyitó nap
2018. július 2.

Az első tábori éjszakát követően már 6 órától mozgolódás volt a folyosónkon, nem kellett ébreszteni senkit sem. A napirendünk szerint 3/4 8-kor van a reggeli, ma virslit, szalámit, sajtot ehettünk. A reggelit követően lázas rendrakásba kezdtünk. Bár még csak fél napja foglatuk el a szobáinkat, több helyiségre is ráfért a pakolás, takarítás. Délelőtt nagy örömmel konstatáltuk, hogy szobaszemlét nem tartanak a táborban, de vacsorakor szembesültünk a ténnyel, hogy a szobaszemle ideje esténként van. Sajnos estére a szobák újabb rendrakásra szorultak...

A reggelit követően került sor a tábor megnyitójára, ahol meghallgattuk a heti programot, megismerkedtünk a programokat vezető tanárokkal, megkaptuk a pólókat. Délelőtt és délután is lesz egy-egy foglalkozás; a mai napi feladatunk csapatnév választása, és ehhez logó (plakát) készítése volt. Mi szentistvániak vagyunk a legtöbben, így a foglalkozásokon két csoportban dolgozunk. A nagyobbak csoportja a "Tengeri uborkák" nevet választotta, míg a kisebbeket a terasz mögött parkoló buszunk ihlette meg, így a "Szentistváni utazók" nevet választották, melyeket itt a táborban természetesen horvátul használunk.

Délelőtt és délután is voltunk a strandon. Nagyon odafigyeltünk a tűző nap elleni védelemre, így az első nap végére egészséges, pirospozsgás színünk lett, de senki sem égett le. Igazi vízimádó a csapatunk, csak Gugán tanár úr töltötte magányosan a parton a strandidőt. Búvárkodtunk, és tengeri uborkát, kagylókat gyűjtöttünk. Ági nénivel jókat úsztunk, bukdácsoltunk, és a tanáraink abban reménykedtek, hogy ezzel ki is fárasztottak bennünket. Persze vacsora utánra újra megjött az erőnk, és készen álltunk az esti játékos csapatverseny ügyességi feladataira.

Velünk mindig történik valami. Ma ebédnél Tamás a terítőre tálalta a spagettijét, ezzel pincérségből elégtelenre vizsgázott, amikor a tányért az asztalra rakva, lecsúszot annak teljes tartalma a terítőn landolva. Levente a vécé ajtót csukta magára oly módon, hogy csak a gondnok segítségével tudott kiszabadulni. Persze ezektől eltekintve a mai napra ragyogó idő, jókedv, tengerpart, sok-sok bandázás jutott...